آی تی وب

طراحی سایت حرفه ای سایت

آی تی وب

طراحی سایت حرفه ای سایت

گروه پرتو بیتا به عنوان یکی از بنگاه های فعال در حوزه فناوری اطلاعات در بازار ایران حضور دارد . بهره گیری از نخبگان حوزه نرم افزار و در نتیجه تفاوت در رویکرد تولید موجب تمایز این گروه از رقبا گردیده است. ارائه خدمات پشتیبانی ویژه وجه تمایز دیگر این گروه می باشد.
طراحی سایت- آِتی وب- سایت سازی

۱۹ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هدف اساسی حسابداری ثبت وقایع مالی به منظور جلو گیری از فراموش شدن آنچه که اتفاق افتاده و نیز طبقه بندی حسابها به منظور ایجاد امکان استفاده از آن ها در تجزیه و تحلیل و جمع بندی نحوه و نتایج کار میی باشد.

به عنوان مثال وقتی یک تاجر یا بازرگان وقایع مالی مربوط به تجارتخانه خود را در دفاتر مالی ثبت و ضبط می کند صرف نظر از این که میزان موجودی ها، مطالبات و بدهی هایشان به فراموشی سپرده نخواهد شد این امکان را نیز می یابد تا با استفاده از اطلاعات ثبت شده در دفاتر میزان سود و زیان و دارایی ها و بدهی های تجارتخانه اش را محاسبه کند.

وظیفه اصلی واولیه حسابدار، ثبت وقایع مالی به صورت طبقه بندی شده دردفتر حسابداری می باشد.

- تعریف حسابداری

حسابداری سیستمی است که فعالیت های واحد تجاری را اندازه گیری و جمع بندی و تجزیه و تحلیل نموده ,  حاصل آن را به تصمیم گیرندگان ارائه می نماید.

- تعریف جامع حسابداری

عبارت است از فرایند تشخیص , فن ثبت ، طبقه بندی و تلخیص فعالیت های مالی موسسات در قالب اعداد و ارقام قابل سنجش به پول رایج کشور وتفسیر نتایج حاصل از این اقدامات وارائه گزارش های مربوط به تصمیم گیرندگان می داند.

رویدادهای مالی – رویدادهایی هستند که اثر مالی یا پولی روی منابع شرکت داشته یا دارند و حسابداران فقط ملزم به ثبت این رویدادها هستند.

در تعریف فوق فرایند تشخیص عبارتند از انتخاب آن دسته از رویدادهایی که به عنوان رویداد اقتصادی یا مالی تلقی می شوند و به سازمان یا موسسه ای که برای آن حسابداری می کنیم مربوط می شوند.

پس از تشخیص رویدادهای مالی قدم بعدی اندازه گیری این رویدادها به وسیله یک واحد اندازه گیری یعنی پول است.حسابداری فقط با وقایعی که بتوان آنها را با پول اندازه گیری کرد سرو کار دارد.فرایند گزارشگری یکی ازز مهمترین مراحل یک سیستم حسابداری است. اطلاعات مالی از طریق ارائه یک سری گزارشهای حسابداری در اختیار استفاده کنندگان این اطلاعات قرار می گیرد. معروفترین گزارشهای مالی عبارتند از گزارشهای ترازنامهه و سود و زیان که به آنها صورتهای مالی نهایی گفته می شود.

گزارش های مالی - رایج ترین گزارش های مالی همان صورت های مالی اساسی هستند که شامل موارد زیر می باشند :

- صورت سود وزیان

- صورت حساب سرمایه

- صورت وضعیت مالی یا تراز نامه

- صورت جریان های وجوه نقد

حسابداران می توانند بنا بر نیاز استفاده کنندگان گزارشات مالی دیگری را نیز تهیه و ارائه نمایند که این بستگی به نیاز خاص آن ها دارد .

- اهم رشته های مختلف حسابداری

1- حسابداری مالی یا عمومی(financial accounting):

حسابداری عمومی یا حسابداری مالی که حسابداری بازرگانی نیز نامیده می شود اصول و موازین دفتر داری و حسابداری دوبل را بیان می کند.

2- حسابداری صنعتی((cost accounting:

حسابداری قیمت تمام شده یا حسابداری صنعتی که حسابداری هزینه یا هزینه یابی نیز نامیده می شود در موسسات و کارخانجات تولیدی کاربرد دارد. در این سیستم از روش های محاسبه قیمت تمام شده محصولل یا محصولات تولیدی گفتگو می شود .

3- حسابداری دولتی (governmental accounting):

در این رشته از حسابداری روشهای نگهداری حساب در موسسات دولتی ,شهرداری ها , وزارتخانه ها که منابع مالی آن ها از طریق درج اعتبارات در بودجه سالیانه کل کشور تامین می شود مورد تجزیه و تحلیل وو بررسی قرار می گیرد.

4- حسابداری مالیاتی (tax accounting) :

با استفاده از مقررات مالیاتی کشور، وضعیت مالیاتی موسسه مورد نظر تحت کنترل و بررسی قرار می گیرد.از آنجا که هدف اصلی موسسات خدماتی تجاری و بازرگانی و تولیدی کسب سود است لذا صاحبان و مدیران موسسات بازرگانی می بایست با استفاده از خدمات کارشناسان زبده مالیاتی کوشش نمایند مالیات قانونی و متعلقه را محاسبه و به ارگان ذیربط پرداخت کنند.

5- طراحی و اجرای سیستم های مالی:

در این رشته از حسابداری که به نوبه خود از جدید ترین شاخه های حسابداری است حسابدار طراح سیستم های مالی با توجه به قوانین و مقررات جاری مملکت و رعایت امکانات و نیاز های اطلاعاتی مدیران و صاحبان وو تصمیم گیرندگان موسسات روش های اجرائی مناسب را برای اداره امور مالی و حسابداری مورد نظر طراحی تدوین و پیشنهاد می نماید.

6- حسابرسی (auiditing) :

حسابرسی یا رسیدگی به این معنی است که اقدامات انجام شده که هنگام وقوع در دفتر مالی ثبت شده است مورد بازنگری مجدد قرار گرفته و انطباق اقدامات انجام شده با تصمیمات قبلی صاحبان موسسه و نیز صحت گزارشات مدیران به صاحبان موسسه کنترل می شود.

کاربرد حسابداری :

با توجه به رشد و توسعه کمی و کیفی امور بازرگانی و تولیدی و صنعتی, صاحبان موسسات و تجارتخانه ها و کارخانه ها عملا قادر نخواهند بود تمامی معاملات و داد و ستد های انجام شده را به خاطر بسپارند.

تفاوت دفتر داری و حسابداری:

برخی از افراد حسابداری و دفتر داری را مترادف یکدیگر می دانند چرا که ثبت و نگهداری دفاتر مالی بخشی از عملیات حسابداری بویژه سیستم های دستی حسابداری است. همانگونه که در تعریف حسابداری گفتهه شد مجموعه فرایند تشخیص, اندازه گیری, ثبت, پردازش و گزارشگری و تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات راا حسابداری می نامند در حالی که دفتر داری فقط به عملیات دفتر داری را می توان به کمک رایانه ها انجام داد .. به هر حال دفتر داری را کماکان می توان بخشی از کل سیستم حسابداری دانست.

انواع موسسات

نهادهای دولتی و غیر دولتی که در طیف وسیعی از رشته های خدماتی , تجاری و تولیدی فعالیت می کنند اطلاق می شود. طبقه بندی موسسات در هر کشوری با توجه به قوانین تجارت آن کشور نوع مالکیت و اهداف و رشته های مختلف فعالیت موسسات صورت می گیرد.در کشور ما نیز موسسات را می توان به شرح زیر طبقه بندی کرد:

1 – طبقه بندی موسسات با توجه به هدف فعالیت

2 – طبقه بندی موسسات با توجه به مالکیت و بخشهای اقتصادی

3 – طبقه بندی موسسات از لحاظ نوع فعالیت

استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری

بطور کلی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که جهت اتخاذ تصمیمات خود نیاز مند اطلاعات حسابداری هستند استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری را تشکیل می دهند . این افراد را می توان به سه گروه ذینفع ، ذیحق وو  ذیعلاقه تقسیم نمود .

-انواع استفاده کنندگان

استفاده کنندگان حسابداری را می توان به گروه عمده زیر تقسیم کرد :

الف. درون سازمانی

ب. برون سازمانی

استفاده کنندگان درون سازمانی شامل مدیریت در لایه های مختلف سازمان است که در انواع تصمیم گیری های خود نیاز مند اطلاعات حسابداری می باشند.

استفاده کنندگان برون سازمانی شامل مالکان و سهامداران ، بانک ها و اعتبار دهندگان،رقبا و مشتریان،محققان و سایر علاقه بندان می باشند.

 

  • پرستو کماسی
  • ۰
  • ۰

حسابداری بانکی

متاسفانه سیستم آموزشی در کشور ما بدلایل خیلی زیاد که در حوصله این مطلب نیست از بهره وری بالا برخوردار نیست البته بنده به هیچ عنوان انسان بدبینی نیستم و منظورم از سیستم آموزشی فقط دانشگاه ها نیست بلکه از دوره ابتدایی تا بالاترین سطح تحصیلات رو شامل میشه و صدالبته موضوع مدرک گرایی صرف و جذابیت آن برای استخدام یا ورود به سازمانها و شرکتها هم مزید علت شده است. و در این بین حساب معدود مراکز معتبر و دانشجویانی که خودشان خلاء موجود را با تلاششان جبران می نمایند جدا است.

به هرترتیب با این اوضاع ما شاهد هستیم در رشته حسابداری و علیرغم اینکه نسل جوان و امروزی تقریبا همگی دارای کامپیوتر بوده یا دسترسی به آن را دارند آشنایی اصولی با این ابزار و مشخصا ارتباط آن با رشتهه ای که بعنوان تخصص تحصیل میکنند ندارند به همین منظور تصمیم گرفتم بحثی رو پیرامون ارتباط دنیای نرم افزار با فضای حسابداری ومالی باز کنم و اطمینان دارم مطالعه این مطلب برای دانشجویان و شاغلین اینن  رشته مفید خواهد بود

برای طرح موضوع باید چند سوال مطرح و با پاسخ دادن به این سوالات بحث را تکمیل کنم

۱- آشنایی با کدام نرم افزارها برای دانشجویان یا شاغلین رشته حسابداری یا مالی مفید است؟

 

۲-آیا تفاوتی بین نرم افزارهای مالی و نرم افزارهای حسابداری وجود دارد؟ یا هردو اینها درحقیقت یکی هستند؟

 

۳-چرا به دانشجویان یا شاغلین رشته حسابداری یا مالی توصیه میشود برنامه آفیس را بدانند؟

 

۴-نرم افزارهای حسابداری یا مالی (اگر فرقی بین آنها قایل نباشیم) چند نوعند و چه کاربردی دارند؟

 

۵- علاقه مندان حسابداری غیر از نرم افزارهای حسابداری چه نرم افزارهایی را باید بدانند؟

 

در این مطلب قصد دارم به دو یا سه سوال مطرح شده پاسخ داهم و در پست مطلبهای بعدی سعی میکنم بحث را کامل نمایم.

همانطور که میدانید چرخه یا فرآیند حسابداری شامل ۴ مرحله می باشد که عبارتند از : ثبت - طبقه بندی - تلخیص و نهایتا تفسیر   که سه قسمت اول حسابداری مالی را تشکیل داده و قسمت چهارم حسابداری مدیریت نامیده میشود اینک باید ببینیم آرایش نرم افزارهای حسابداری یا مالی بر چه اساسی است

در دهه هفتاد که کم کم پای برنامه نویسان ایرانی به نوشتن برنامه های حسابداری باز شد شاهد نرم افزارهایی بودیم که بیشتر پروسه ثبت -طبقه بندی و تلخیص را انجام میدادند که البته معمولا در قسمتت تلخیص که همان تهیه صورتهای مالی اساسی بود نقصهای فراوانی داشتند و راستش دو مرحله ثبت و طبقه بندی در نرم افزارهای اولیه که شامل سند زدن و انتقال آن به دفاتر کل و معین بود بیشتر جلوه میکرد و موضوعاتی همانند کاردکس - دفتر چک - دفتر اموال - سیستم حقوق و دستمزد و سایر ملزومات مورد نیاز شرکتها در این نرم افزارها وجود نداشت و به همین دلیل اسم اون نرم افزارها به نام نرم افزارحسابداری معروف شد چون فقط ثبت و طبقه بندی و نهایتا تلخیص را انجام میداد اما به مرور زمان نرم افزارهایی حسابداری توسعه یافتند و به همون نرم افزارهای قدیمی زیرسیستمهایی مثل زیرسیستم خرید و فروش -- زیر سیستم انبار - زیر سیستم چک و خزانه داری - زیر سیستم حقوق و دستمزد  و زیر سیستم اموال یاا داراییهای ثابت اضافه شد ونام این نرم افزارها شد نرم افزارهای مالی

بنابراین باید ادبیات موضوع برای هممون یکی شود پس نرم افزارهای حسابداری با این تعریف خودشان یکی از زیرسیستمهای نرم افزارهای مالی هستند مثلا شما وقتی رافع - هلو - همکاران - تدبیر یا هر نرم افزاردیگری که تهیه میکنید باید بررسی کنید اون نرم افزار چند زیر سیستم داره و آیا تمام اون زیر سیستمها به کار شما در شرکت خواهد خورد مثلا شرکتی که فقط ۳ یا ۴ نفر پرسنل داره آیا نیاز است که در نرم افزارش زیر سیستم حقوق و دستمزد هم باشه .

امروزه سیاست شرکتهای برنامه نویس در رابطه با تولید نرم افزارهای مالی در دو شکل کلی اجرا میشود دسته اول شرکتهایی هستند که نرم افزارهاشون رو بصورت یک سامانه جامع اراپه میدهند یعنی شما میتوانید از این شرکتها در ابتدا فقط زیر سیستم حسابداری بخرید و به مرور زمان و با توجه به نیاز و توسعه شرکتت اقدام به خرید سایر زیر سیستمهای مورد نیاز کنید چون این نرم افزارها قادرند با اضافه شدن هر زیر سیستمم جدید عملیات مربوط به اون رو انجام دهند این نوع نرم افزارها تقریبا قیمت بالاتری دارند و به نطر من ارزنده هستند از جمله این نرم افزارها میتوان به همکاران سیستم - تدبیر- نوسا - رایورز  و سایر نرم افزارهای مشابه نام برد و اما دسته دوم نرم افزارهایی هستند که بصورت یک پکیج آماده و از قبل تعریف شده ارایه میشوند و شما نمیتوانید در آینده به آنها زیر سیستم اضافه کنید و تنها راهتان این است که نسخه یا ورژن نرم افزاررا عوض کنید مانند هلو - رافع - چرتگه - حسابیار و .......

البته از نظر محتوی فنی نیز تفاوتهایی بین این دو دسته نرم افزاروجود داره که ان شاءالله در بحثهای بعدی به آن می پردازم

بنابراین نرم افزارهای مالی نرم افزارهایی هستند که از مجموع چند زیرسیستم تشکیل شده لیکن نرم افزارهای حسابداری به نرم افزارهایی گفته میشود که فقط شامل زیر سیستم حسابداری هستند. نکتهه دیگر که نباید فراموش کرد این است که در تمام نرم افزارهای مالی زیر سیستم حسابداری نقش کلیدی وو حساسی را دارد و الزاما باید وجود داشته باشد بعبارتی شما میتوانید یک نرم افزارمالی تهیه کنید که زیر سیستم انبار یا اموال یا حقوق و دستمزد یا خرید و فروش نداشته باشد اما نرم افزار مالی بدون وجود زیرسیستمم حسابداری اصولا وجود ندارد و جالب اینکه برخی شرکتها علیرغم توسعه نرم افزارهای مالی درر شرکت خود صرفا از نرم افزاری استفاده میکنند که فقط زیر سیستم حسابداری دارد و سایر عملیات خود راا مثل حقوق و دستمزد یا کاردکس و دفتر چک را از طریق دستی یا نرم افزارهای متفرقه مثل اکسل انجامم میدهند

نتیجه نهایی بخش اول :

۱- نرم افزارهای مالی از مجموع چند زیر سیستم تشکیل شده اند

۲- زیر سیستم حسابداری جزء لاینفک نرم افزارهای مالی است

۳- میتوان نرم افزارمالی داشت که صرفا زیرسیستم حسابداری داشته باشد و کل کار شرکت را هم با آن انجام داد فقط تنها مشکل این است که برای کاردکس و حقوق و دستمزد و کنترل چکهای شرکت باید از ابزارر دیگر استفاده نمود

۴-دو دسته نرم افزارهای مالی در ایران وجود دارد یا به صورت پکیج آماده اراپه میشوند یا بصورت سامانه جامع

۵-تمام نرم افزارهای مالی چون درای زیرسیستم حسابداری هستند قدرت انجام سه مرحله ثبت - طبقه  بندی و تلخیص را دارند.

 

  • پرستو کماسی
  • ۰
  • ۰

داشتن اطلاعات کافی از سوابق مشتری، ارائه به موقع صورتحساب، مدیریت درخواست‌ها و سفارش‌ها و برآورده نمودن به‌ موقع آنها و اعمال سیاست‌های تشویقی و تخفیفی همراه با داشتن اطلاعات کافی در مورد موجودی محصولات و غیره، ضرورت وجود یک سیستم نرم افزاری منسجم و پویا را بیش از پیش طلب می نماید.

 نرم افزار فروش اخوان بر اساس واقعیت‌های فرآیند کسب و کار و ارتباطات حسابداری ، طراحی و تحلیل گردیده است. با استفاده نرم افزار فروش اخوان بسیاری از نیاز های مجموعه در تعامل با مشتریان قابلل بررسی است و کمک ویژه ای در اجرای برنامه‌های فروش و بازرگانی به کاربرانی می‌نماید که از برنامهه  استفاده می نمایند.

گزارشات نرم افزار فروش :

گزارش میزان فروش به هر یک از مشتریان

گزارش میزان فروش به تفکیک کالا و مشتری

گزارش سهم فروش هرکالا همراه نمودار و تحلیل ماهیانه

گزارش از اقلام پیش فاکتور و فاکتورها

گزارش از مانده بدهی مشتریان (مرتبط با سیستم خزانه داری و حسابداری )

گزارش صندوق به صورت جزء و کل

گزارشات سود و زیان کالا به تفکیک کالا، مشتری و بازاریاب

گزارش از فهرست فاکتورهای فروش و پیش فاکتورها

گزارش از فاکتورها براساس ویزیتورها، به تفکیک مشتریان، به تفکیک مراکز فروش

گزارشات آنالیزهای ماهانه فروش

گزارش از مجوزهای خروج صادر شده برای انبار محصول

گزارشات فروش فصلی ( 3ماهانه)

گزارش عوامل صورتحساب به صورت جزء و کل

 

  • پرستو کماسی
  • ۰
  • ۰

ایجاد شناسنامه مشتریان به همراه مشخصات کامل آنها

قابلیت گروه بندی مشتریان و تعریف مشخصات کامل مشتریان

امکان تعریف زیر مجموعه مشتریان و نمایش درختی و لیستی

امکان تعیین سقف اعتبار برای مشتریان و کنترل آن در فاکتور

امکان معرفی مقیاسهای سنجش، نرخ‌های تبدیل مقیاس های مختلف و واحدهای فرعی برای هر کالا

امکان تعیین نقطه سفارش، حداقل و حداکثر موجودی به ازای هر کالا همراه با آلارم

قابلیت تعریف مراکز هزینه و موارد مصرف

قابلیت معرفی نوع فروش (نقدی و pos )

امکان تعریف بازاریاب و ثبت درصد بازاریابی به ازای هر کالا و بازاریاب

امکان تعریف توزیع کنندگان کالا و وسایل نقلیه به همراه مشخصات آن

قابلیت معرفی عوامل افزاینده و کاهنده در پیش فاکتور و فاکتور به صورت دلخواه

امکان تعریف بخشنامه فروش (تعیین لیست قیمت)

امکان ثبت پیش فاکتور و فاکتور فروش و چاپ دلخواه

امکان ثبت فاکتور فروش روزانه برای فروشگاهها به منظور مدیریت قیمت‌گذاری کالا‌ها به صورت اتوماتیک و در کمترین زمان ممکن برای عرضه کالا در فروش گاه‌ها

امکان استفاده از دستگاه بارکدخوان هنگام ثبت فاکتور یا پیش فاکتور

امکان مدیریت فرایند برگشت از فروش

امکان صدور حواله فروش خودکار و غیر خودکار و اعلام تحویل به انبارمحصول

امکان سهمیه‌بندی فروش بین مشتریان و ثبت فاکتور بر اساس سهمیه بندی

امکان تفکیک کالا و خدمات

پشتیبانی از قانون مالیات و عوارض بر ارزش افزوده

امکان کنترل فی فروش بر اساس فی خرید و بهای تمام شده هر کالا

امکان صدور انواع اسناد به طور خودکار مطابق روال تعیین شده فروش (مثل : صدور خودکار فاکتور فروش بر  اساس فرایندهای قبلی انجام شده نظیر : پیش فاکتور ، مجوز و ...)

امکان کنترل موجودی کالاهای رزو شده (ارائه موجودی قابل فروش کالا بر اساس سفارشات اخذ شده)

ارتباط با نرم افزار حسابداری اخوان و نرم افزار انبار اخوان

انواع نرم افزار حسابداری :

 

 

  • پرستو کماسی
  • ۰
  • ۰

سابقه شرکت ارائه دهنده محصول:

پیشنهاد می کنیم شرکت هایی را برگزینید که بصورت تخصصی روی نرم افزار مدیریت آموزشگاه فعالیت می کنند و دارای سابقه چندین ساله هستند پس سعی کنید از شرکت رسمی خرید داشته باشید تا طرف حسابب شما شخص خاص نباشد بلکه تیمی پایدار باشد

معمولا نرم افزار های نو پا و تازه کار با سفارش یک یا چند مجموعه نوشته شده و شاید در حد رفع احتیاجات همان مراکز ،امکاناتی را فراهم آورند و هنوز به اصطلاح بازاری زیر بار نرفته و امتحان خود را پس نداده باشند اطمینان به اینگونه نرم افزارها دل شیر می خواهد!

پس نرم افزاری را برگزینید که سابقه کارکرد طولانی داشته باشد و تست های لازم که در بخشهای بعدی بیشتر توضیح می دهیم را سپری کرده و دارای اشکالات کمتری باشد

  • بررسی امکانات

از بین نرم افزارهای موجود نرم افزاری را انتخاب کنید که حداقل 95% از نیازهایی را که قبلاً مدنظرتان بوده است را برآورده کند، اگر این درصد کمتر باشد بعدها با اضافه شدن نیازهایتان به مشکل خواهید خورد

  • درخواست دموی حضوری

بر خلاف دمو های اینترنتی و حضوری و یا تلفنی، در دموی حضوری خیلی از مسائل برای شما روشن خواهد شد همچنین چون شخص دمو دهنده مسلط ترین فرد به نرم افزار در شرکت می باشد شما می توانید سطحح  علمی آن شرکت را بسنجید

  • سطح دانش تیم پشتیبانی کننده

برخی از شرکت ها تیم پشتیبان جدای از برنامه نویسان دارند که می تواند روند دریافت پشتیبانی شما در چند مرحله زمانبر ختم به برنامه نویسان شود پس از شرکت هایی خرید کنید که برنامه نویسان؛ خود مسئول پشتیبانی هستند یا حداقل افراد پشتیبان آشنا به برنامه نویسی باشند (در مبتکران صنعت برنامه نویسان مستقیم پشتیبانی را انجام خواهند داد)

  • در ابتدای امر از شرکت بخواهید این مسائل را برای شما کاملاً روشن و شفاف کنند

1)    به چه چیزی گارانتی گفته می شود؟

پشتیبانی نرم افزار یعنی چه و چه مواردی را شامل می شود؟

خدمات پس از فروش شامل چه مواردی است؟

نرم افزار محدودیت تاریخ یا تعداد دارد؟

شرایط تمدید پشتیبانی با اتمام قرارداد پشتیبانی اولیه چیست؟

آیا شرکت آماده ارائه پشتیبانی موردی هست و شرایط آن چیست؟

پشتیبانی در محل ارائه می شود؟

  • ظاهر بین نباشید

عقلتان را پشت چشمتان پنهان نکنید و گول ظواهر را نخورید ملاک هایی نظیر بزرگی مکان شرکت، تبلیغات بیشتر، حضور گسترده در نمایشگاه ها، رتبه شرکت و سایت پر زرق و برق و نرم افزار با ظاهر زیبا و رنگ بندی های متنوع فقط برای کاربران استفاده کننده جذابیت دارند ولی شما که مدیریت موسسه و آموزشگاه را بر عهده دارید و یا مسوول IT  شما باید به نکات فنی و همچنین پوشش احتیاجات بیشتر بها دهید اگر چند نرم افزار را با امتیاز بالا کنار هم قرار دادید آنوقت به سراغ مسائل بالا بروید

شما هیچ راهی برای ارزیابی سرعت نرم افزار ندارید مگر اینکه از شرکت تولید کننده بخواهید شماره تماس بزرگترین مشتریانش را در اختیار شما قرار دهد و با تماس با مسئول مربوطه از حجم داده ها و همچنین سرعتت نرم افزار روی سرور و همچنین کلاینت ها مطلع شوید

 

نرم افزار ها دارای امکانات و قیمیت های متفاوتی هستند اگر بودجه محدودی را برای خرید نرم افزار کنار گذاشته اید و قیمت برای شما مهم تر از همه چیز است کار شما کمی سخت خواهد بود، چون مجبورید نرم افزاری را برگزینید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد نه با نیازهای شما ولی درصورت داشتن بودجه باز،، نرم افزاری را خریداری نمایید که نسبت امکانات ارائه شده در آن به قیمت ، منصفانه و مناسب شما و نیازهای شما باشد

  • توصیه های فنی :

الف ) مشخصه های کمی (Quantity Specification)

  • سیستم عامل (Operating System)

قبل از خرید حتماً از شرکت بپرسید که نرم افزار با سیستم عامل مورد نظر شما سازگار است یا خیر

  • محیط و ابزارهای برنامه سازی شما

استفاده از ابزارهای مدرن و قدرتمند هر چند کم ولی در کیفیت نرم افزار بی-تاثیر نیست

  • بانک اطلاعاتی (Database)

یکی از مهم ترین قسمت های هر نرم افزار (نرم افزارهای مبتنی بر پایگاه داده) نوع بانک آن می باشد بانک های اطلاعاتی نظیر SQL SERVER و Oracle از بانک های اطلاعاتی مشهور، محبوب و حرفه ای و بانک ACCESS از بانک های اطلاعاتی متوسط برای مصارف معمولی هستند

  • قابلیت شبکه پذیری

هنگام خرید پیش بینی گسترش کار و توسعه نرم افزار را بدهید و قابلیت شبکه و میزان هزینه به ازای هر کلاینت (Node) را از شرکت مورد نظر سوال کنید (مبتکران صنعت در تعداد کلاینت های نرم افزار محدودیتیی  ندارد و رایگان می باشد)

نکته :

شبکه پذیری با تحت وب بودن فرق می کند

نرم افزار تحت وب به نرم افزاری می گویند که بر روی مرورگر اجرا می شود و معمولاً برای دسترسی بر روی  اینترنت به کار می رود مانند سایت های یاهو یا ثبت نام های اینترنتی

ب ) مشخصه های کیفی (Quality Specification)

در میزان کیفیت نرم افزار فقط 2 عامل طراحی و ساخت وجود دارد که اگر ضریب هر کدام را 50% در نظر بگیریم

بخش طراحی که شامل الگوریتمها میباشد هرگز توسط مصرف کننده قابل رویت و ارزیابی نیست پس کاربر هرگز نمیتواند به کیفیت واقعی نرم افزار پی ببرد

ولی در عمل ، استفاده از نرم افزار مسائل را تا حدود زیادی روشن میکند

مواردی از قبیل

عدم داشتن خطا در نرم افزار

عدم مغایرت در خروجی یا گزارشات

سادگی و عدم پیچیدگی نرم افزار

ظاهر و فرمهای نرم افزار

گزارشات و خروجی ها

داشتن راهنمای نرم افزار و از این قبیل را میتوان از موارد کیفی نرم افزار دانست

  • یکپارچگی:

سعی کنید نیاز ها رایکپارچه ببینید و نرم افزاری انتخاب کنید که این نیاز ها را در خود جای دهد حتی الامکان از خرید چند نرم افزار جزیره ای اجتناب کنید

حتی المکان از انتخاب نرم افزار بدون ارتقا و از رده خارج از لحاظ تکنولوژی پرهیز کنید چون به مرور زمان نیاز های جدیدی برای شما حادث میگردد نرم افزاری که پشتیبانی قوی و بروز رسانی مستمر داشته باشد می تواند تا چندین سال نیاز های شما را مرتفع نموده و لزومی به تعویض نرم افزار نداشته باشید

نتیجه گیری

خرید یک نرم افزار یعنی شروع رابطه مبتنی بر اعتماد

پس در نهایت به شرکتی اعتماد کنید که قبل از هر چیز صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

  • پرستو کماسی
  • ۰
  • ۰

نرم افزارحسابداری مناسب : از آنجایی که همه کسب و کارها فارغ از ابعاد و مقیاس، در واقع بنگاه های اقتصادی ای هستند که گردش صحیح مالی، اساس و پایه تشکیل و بقای آنهاست و متاسفانه بسیاری از تازه کاران علاقه مند از این بخش مهم غافل هستند و عمده شکست ها و ضرر و زیان ها به دلیل همین غفلت اتفاق می افتد.

لذا تصمیم گرفتیم با ارائه سلسله مقالات آموزشی ساده، سهم کوچکی در رفع این اشکال داشته باشیم، بنابراین در غالب یک سلسله مقالات مرتبط و منظم نسبت به آموزش شما به زبان ساده تلاش خواهیم کرد.

شما صاحب یک شرکت و در واقع یک کسب و کار هستید و نه یک حسابدار، بنابراین ترجیح شما این است که وقت و تمرکز خود را روی پیشرفت کسب و کار خود گذاشته تا اینکه برای ثبت و ضبط مراودات مالی و هر نوعع  فعالیت وقت گیر دیگر که از ارزش کمتری برخوردار است وقت تلف کنید.

بنابراین اینجاست که نرم افزارحسابداری و مالی اهمیت پیدا کرده و به کمک می آید. اگر انتخاب شما صحیح باشد و به درستی از آن استفاده نمائید، زندگی شما آسان تر شده و با انجام کلیه امور پیچیده مالی از طریقق نرم افزار، امور مالی شما به سادگی تحت کنترل و مدیریت شما قرار خواهد گرفت.

تعدد و تنوع زیاد نرم افزارها، مشتریان را در انتخابشان سردرگم میکند.هر نرم افزارحسابداری مدعی است که بیشترین امکانات را برای بهبود اوضاع کسب و کارتان دارد. قیمت نرم افزارها هم به طرز شگفت انگیزی متفاوتت است.

از نرم افزارحسابداری پنجاه هزار تومانی که ادعای محاسبه بهای تمام شده و سود و زیانتان را دارد تا نرم افزارهای جامع مالی چند ده میلیونی با خصوصیات و امکاناتی منحصربفرد اما به راستی یک نرم افزارحسابداری مناسب برای کسب و کار شما چه معیارهایی دارد ؟

هنگام انتخاب، یک نکته اساسی را در نظر بگیرید. اینکه برای چه کسی نرم افزارحسابداری میخرید؟

خیلی مهم است بدانید کاربر یا کاربرانی که قرار است اطلاعات مالی کسب و کار شما را بوسیله این نرم افزارحسابداری مدیریت کنند، چقدر با اصول و مفاهیم مالی و دفترداری قانونی آشنا هستند. میزان مهارتشانن برای کار با انواع مختلف نرم افزارهای حسابداری چقدر است.

سپس متناسب با مهارت و تخصصشان نرم افزار تهیه کنید.

درست است که نرم افزارهای حسابداری هر کدام نام، قیمت و ظاهری متفاوت دارند، اما میتوان همه آنها را در  دو دسته کلی جای داد.

 نرم افزارحسابداری مناسب برای غیرحسابداران

 نرم افزارحسابداری مناسب برای حسابداران

این دسته بندی بر اساس نوع کاربران تعیین شده است که در ادامه به خصوصیات هر کدام به تفصیل خواهیم پرداخت.

۱- نرم افزارحسابداری مناسب برای غیرحسابداران

دسته اول، برای کاربرانی طراحی شده است که مسئول نگهداری حساب و کتاب یک کسب و کار کوچک اند، ولی حسابدار حرفه ای نیستند. یعنی نه رشته تحصیلی اشان حسابداری بوده، نه تجربه کاملی در حسابداری به شکل تخصصی دارند.

آنها میتوانند به خوبی فاکتور فروش بزنند، پرداخت نقد و چک مشتری را ثبت و مانده مشتری را حساب کنند، ولی حسابداری با آن چارچوب استانداردش را نمیشناسند.

 

  • پرستو کماسی
  • ۰
  • ۰

فروش سیستم

قیمت رقابتی نسبت به محصولات هم رده

خدمات رایگان و گارانتی شش ماهه کلیه سیستم ها

ارائه تسهیلات خاص برای شرکت های تازه تاسیس

نصب و راه اندازی رایگان

آموزش رایگان به هر تعداد کاربر هنگام استقرار نرم افزار

امکان افزودن کاربر نامحدود در شبکه به صورت رایگان

خدمات

استقرار سیستم بر مبنای تطبیق امکانات سیستم با نیازهای مشتریان

دسترسی به پایگاه دانش محصولات

بهره گیری از سامانه پشتیبانی بیتا جهت استفاده از خدمات پشتیبانی

تعهد به رفع اشکال احتمالی سیستم های خریداری شده بدون نیاز به قرارداد پشتیبانی

ارتقاء نرم افزار به صورت دوره ای

ویژگی های فنی و کاربردی

بهره گیری از آخرین روش ها و تکنولوژی های تولید و توسعه نرم افزار

واسط کاربری به روز و دلنشین با سهولت بالا برای استفاده از سیستم

سرعت بالای استفاده از سیستم در فضای شبکه Lan و Wan

امکان استفاده در چندین شعبه در بستر وب با سرعت مناسب

امکان نگهداری اطلاعات مالی و سازمانی هر تعداد موسسه مستقل به صورت متمرکز

مدیریت و نگهداری اطلاعات کلیه سال های مالی در یک بانک اطلاعاتی

امکان استفاده از گزارش ساز پویای بیتا جهت ساخت گزارشات دلخواه

امکان ادغام و سرجمع نمودن فرآیندهای هر زیرسیستم برای تولید سند حسابداری مرتبط

امکان تعریف الگوی ادغام و تعیین زمان ارسال سند فرآیندها به طور خودکار

 

  • پرستو کماسی
  • ۰
  • ۰

1-      نرم افزار حسابداری مناسب شغل خود را شناسایی نموده یا درباره آن مشورت کنید.

برخی از بسته های نرم افزاری حسابداری برای صنعت و حرفه ای خاص طراحی شده اند. از این قبیل نرم افزار ها می توان نرم افزار های تولیدی، شرکتی، فروشگاهی، بازرگانی و ... را نام برد. با وجود اینکه نرم افزار های عمومی معمولا مقرون به صرفه تر هستند، اما نرم افزاری که متناسب با شغل شما باشد، امور حسابداری را برای شما آسان تر و راحت تر می سازد. برای مثال اگر شما صاحب یک بوتیک لباس فروشیی باشید، نرم افزار حسابداری ویژه خرده فروشی به شما کمک می کند که موجودی خود را به راحتی مدیریتت نمایید. در این نرم افزار ها ویژگی هایی طراحی شده است که شما را قادر می سازد به سادگی آیتم هایی ازز قبیل رنگ، سایز و یا نوع کالا انتخاب نمایید. این نرم افزار های حسابداری همچنین دارای سیستم فروشش یکپارچه می باشند. به طور کلی نرم افزار های ویژه مشاغل برای کاربردهای عملیاتی و بالا بردن ارزیابیی  عملکرد مشاغل طراحی گردیده اند.

2-      تصمیم بگیرید که می خواهید نرم افزار شما شامل چه ویژگی هایی باشد.

یک لیست از کارهایی که می خواهید نرم افزار حسابداری شما، متناسب با نیاز و ساختار شغلتان داشته باشد را تهیه نمایید. ممکن است شما به نرم افزار حسابداری ساده نیاز داشته باشید که تنها جریان هایی نقدی شما را پیگیری نماید. یا ممکن است شما به یک نرم افزار جامع نیاز داشته باشید که تمامی کارها راا  برایتان انجام دهد.

3-       با یک راه حل کم هزینه شروع کنید.

بسته به اینکه نیاز های شما تا چه حد عمومی و یا پیچیده می باشند، باید نرم افزار مطابق با نیاز خود را انتخاب نمایید. برای مثال اگر شما تنها مالک کسب و کار خود هستید، کارمندی ندارید و گردش موجودی شما پایین است و تعداد انگشت شماری مشتری دارید، نرم افزار های ارزان قیمت پایه برای شما بهترین گزینهه است. این گونه نرم افزار ها تمامی ویژگی های پایه ای را که شما به آن نیاز دارید را دارا می باشند. این نرم افزار ها شما را قادر می سازند که فاکتورها را برای بسیاری از مشتریان خود صادر نمایید و مشتریان شما میی  توانند امکان پرداخت از طریق خودپرداز و سایر امکانات مشابه را داشته باشند.

 نرم افزار حسابداری بیتا به شما توانایی رشد با کسب و کارتان را می دهد

4-       تمام هزینه های درگیر با قیمت گذاری را در نظر بگیرید. (خدمات پس از فروش و تمدید سالیانه)

اگر کسب و کار شما گردش موجودی بالایی دارد و یا کارمندان زیادی دارید لازم است که از قابلیت های پیچیده تر و ویژه شغل خود بهره مند شوید. این گونه نرم افزار ها موجودی شما را به طور مداوم کنترل کرده و به شماا کمک می کند که برای خرید خود برنامه ریزی کرده و جریان های نقدی خود را مدیریت نمایید. همچنین میی توانید چندین سطح قیمت گذاری تعریف نمایید. بنابراین در هنگام خرید نرم افزار حسابداری علاوه بر هزینهه کلی نرم افزار که باید پرداخت نمایید به سایر هزینه ها نیز توجه کنید: هزینه های تعمیر و نگهداری،،  پشتیبانی و ارتقا های دوره ای.

5-       اطمینان حاصل کنید که نرم افزار حسابداری شما توانایی رشد با کسب و کارتان را دارد.

انعطاف پذیری یک عامل کلیدی در هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری کسب و کار شما می باشد. کسب و کار شما ممکن است در ابتدا محدود و کوچک باشد، اما اگر شما قصد داشته باشید که کسب و کار خود را رشدد دهید، به نرم افزاری نیاز خواهید داشت که بتواند خود را با گردش موجودی بالا، کارمندان و مشتریان بیش تر خود را تطبیق دهد. دریابید که نرم افزار شما ماژول های افزایش قابلیت و ارتقا را دارا می باشد زیرا این نکته ازز اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. وقتی صحبت از مدیریت مالی به عمل می آید، یک نرم افزار مالی خوبب  می تواند تفاوت را در کسب و کار شما ایجاد نماید.

 نرم افزار بیتا نرم افزار حسابداری بیتا , نرم افزار حسابداری

 نرم افزار حسابداری بیتا از جمله نرم افزارهای بسیار پرکاربرد به شمار می آید

کلام آخر، پس از در نظر گرفتن تمامی ویژگی ها و قابلیت های متناسب با شغلتان اقدام به خرید نرم افزار  نمایید.

 

 

  • پرستو کماسی
  • ۰
  • ۰

برنامه‌ریزی خرید کالا و خدمات، از مبانی اصلی شرکتهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی میباشد. رویکرد دوری از انباشتگی و عدم تامین بموقع کالا یا خدمات، و دستیابی به اطلاعات تصمیم‌ ساز بر مبنای تجارب خرید قبلی و تعیین و بررسی آخرین اطلاعات مالی خریدهای صورت گرفته از اصلی ترین نیازهای واحدهای مرتبط با خرید بوده که انتظار میرود در یک راهکار نرم افزاری مناسب ، در اختیار قرار گیرد. نرم افزار تامین بیتا علاوه برر پوشش تمامی استراتژی های خرید و حفظ یکپارچگی، امکان پیگیری دقیق هر درخواست خرید را از نقطه ثبتت تا ارسال کالا به انبار برای کاربران فراهم می سازد.

برخی امکانات سیستم

امکان تعریف ساختار کدینگ تامین کنندگان به صورت کاملاً پارامتریک و چند لایه

امکان طبقه بندی تامین کنندگان بر اساس ساختار تعیین شده

امکان تعریف مامورین خرید

امکان تعریف واحد های خرید جهت کنترل و مدیریت چندین واحد در بخش تامین

امکان تعریف انواع فاکتور جهت طبقه بندی فاکتور های خرید

امکان انواع اضافات و کسور فاکتور خرید

امکان تعریف الگوهای پرداخت در فرآیند تسویه

امکان تعیین کالاهای پشتیبانی شونده توسط هر تامین کننده

امکان ثبت و تایید درخواست های خرید با تعیین مامور خرید و پیشنهاد تامین کننده و نرخ

امکان فراخوانی درخواست های خرید از درخواست کالاهایی که در انبار موجود نیست

امکان ثبت و تایید دستور خرید جهت صدور مجوز خرید و به جریان انداختن پروسه خرید با تعیین قطعی تامین کننده و نرخ توافق شده

امکان فراخوانی دستور خرید از درخواست خرید

امکان ثبت فاکتور خرید داخلی و خارجی (و برگشت از خرید) با امکان فراخوانی از درخواست خرید، دستور خرید و یا رسید خرید به جهت پشتیبانی از رویه های متفاوت خرید در سازمان

امکان ثبت چندین نرخ در فاکتور خرید (نرخ مصوب، نرخ نقدی و ...)

پشتیبانی فاکتور خرید از مالیات بر ارزش افزوده و انواع اضافات و کسور مانند حمل، ترخیص و ...

امکان ثبت طرف تجاری متفاوت از تامین کننده در اضافات فاکتور (به طور مثال در ترخیص، طرف دیگری غیر از تامین کننده بعنوان ترخیص کار معرفی شود)

امکان پیش بینی مصرف کالا ها در دوره های زمانی ماهانه (به تفکیک انبار یا ویژگی ها) جهت دستیابی به گزارش پیش بینی نیاز در یک مقطع زمانی مشخص

ویژگی های کاربردی

محاسبه موجودی در راه (تعداد کالاهایی که در جریان خرید می باشد اما هنوز تحویل انبار نشده است)

مشاهده درخواست خرید هایی که بیش از x درصد از آنها تبدیل به مجوز شده، وارد انبار شده، خرید شده و ...

مشاهده شماتیک کل گردش یک درخواست خرید تا مرحله ورود به انبار

امکان چینش انواع رویه های خرید با توجه به انواع کالاها، انبارها، واحدها و ... (برخی کالاها با تایید درخواست خرید تبدیل به فاکتور خرید شده و برای برخی کالاها نیاز به ثبت مجوز یا دستور خرید نیز می باشد و ...)

یکپارچگی اطلاعات با سیستم های انبار و مالی بیتا

امکان صدور اسناد حسابداری خرید به طور خود کار بر اساس کدینگ رابط تامین و حسابداری

برخی گزارشات سیستم

گزارش مرور فرآیندهای تامین و انبار

گزارش پیش بینی نیاز هر یک از کالاها در یک مقطع زمانی معین

گزارش جامع فاکتور های خرید و برگشت از خرید

گزارش درخواست های خرید داخلی و خارجی به تفکیک های مختلف

گزارش دستور های خرید داخلی و خارجی به تفکیک های مختلف

گزارش متوسط نرخ خرید یک کالا از یک تامین کننده در دوره های زمانی مشخص

گزارش عملکرد مامورین خرید در بازه های زمانی معین

گزارش مقایسه خرید های انجام شده با پیش بینی مصرف و مغایرت گیری

گزارش فاکتور های خرید تحویل نشده

آنالیزور تامین با کلیه تفکیک های مشخص سیستم تامین

انواع نرم افزار حسابداری :

•             سیستم نرم افزار حسابداری مالی : که در تنظیم دفاتر کل و روزنامه و معین و تفصیلی استفاده   می شوند

•             سیستم نرم افزار حسابداری فروشگاهی : که فروش روزانه و سود و زیان را کنترل می کنند

•             سیستم نرم افزار حسابداری  انبار و انبارگردانی

•             سیستم نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد

•             سیستم نرم افزار اتوماسیون حسابداری اداری و مالی ( دبیر خانه )

•             سیستم نرم افزار حسابداری صنعتی و تولید یا بهای تمام شده

 

 

  • پرستو کماسی
  • ۰
  • ۰

سیستم فروش بیتا

واحد فروش  به عنوان خط مقدم کسب درآمد در هر سازمان و پل ارتباطی مابین فضای خارج از سازمان و داخل و به نوعی ویترین شرکت در ارتباط با مشتریان می باشد. در محیط رقابتی کسب و کار عوامل زیادی در کسب موفقیت و افزایش فروش  از جمله نحوه فروش  محصولات، اعمال سیاست های نرخ گذاری مختلف، تخفیفات و تشویق ها و اجرای اثربخش عملیات تحویل و توزیع و ... موثر است. استراتژی کلیدی در طراحی نرم افزار فروش  بیتا ایجاد ابزارهای مختلف برای اعمال سیاست های متنوع فروش  و همچنین یکپارچگی اطلاعات در کل سیستم ها می باشد. نرم افزار فروش  بیتا در راستای یکپارچگی فروش  سازمان با سیستم مالی که همان حسابداری فروش  است ابزار مناسبی در اختیار کاربران قرار می دهد.

برخی امکانات سیستم

امکان تعریف ساختار کدینگ مشتریان به صورت کاملاً پارامتریک و چند لایه

گروه بندی مشتریان با توجه به سیاست های هر سازمان

مدیریت و کنترل وضعیت حساب مشتریان و اعتباردهی به آنها

تعریف انواع تخفیف ردیفی در دوره های زمانی مختلف، به ازاء مشتریان یا گروه مشتریان موردنظر، کالاهای متفاوت و ...

تعریف انواع کسورات ذیل فاکتور با روش های محاسباتی متنوع و به کلیه تفکیک های موردنظر

صدور اعلامیه قیمت برای کالاها به تفکیک مراکز فروش  و با الگوهای متنوع (بازه مقداری، دوره های زمانی و ...)

امکان مقطوع کردن نرخ فروش  و یا تعیین بازه مجاز تغییر نرخ در اعلامیه نرخ فروش  جهت اعمال در فاکتور

امکان تعریف انواع فاکتور فروش  با فرمت های متفاوت

پشتیبانی از انواع بارکد خوان

قابلیت استفاده در سیستم های با صفحه نمایش لمسی

تعیین درصد مالیات بر ارزش افزوده در هر سال

صدور فاکتور فروش  با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده و صدور سند حسابداری مرتبط

صدور اعلامیه بدهکار و بستانکار مشریان

امکان تعدیل فاکتور فروش  و مرجوعی و اطلاع از مبلغ خالص فاکتور پس از تعدیلات

صدور حواله اتوماتیک فروش  برای فاکتورهای با ارتباط از نوع پانچ مستقیم با انبار

امکان ثبت انواع فرآیندهای موردنیاز در سیستم فروش  اعم از پیش فاکتور، سفارش کالا، مجوز تحویل و ...

امکان اطلاع از فاکتورهای تسویه نشده جهت پیگیری های واحد فروش  با سرعت و دقت بالاتر

ویژگی های کاربردی

امکان صدور خودکار اسناد حسابداری در زمان ذخیره فرآیندها

استفاده از انواع روش های ارتباط سیستم فروش  با انبار برای صدور حواله های فروش  و رسیدهای مرجوعی

امکان رهگیری هر یک از فرآیندهای فروش  به صورت شماتیک و گویا جهت اطلاع از گردش هر فرآیند

مدیریت اطلاعات و عملکرد واسط ها و کارشناسان فروش  به تفکیک مراکز فروش

امکان دریافت سود و زیان به تفکیک های گروه کالا، طرف تجاری، ماهانه و ....

محاسبه سود و زیان با توجه به فاکتورهای مرجوعی و تعدیلات فروش  به ازاء هر ردیف فاکتور

جستجوی پیشرفته در کلیه فرآیندها و با توجه به کلیه فیلدهای اطلاعاتی

چاپ فاکتور با فرمت های گوناگون امکان تعریف قالب های جدید توسط کاربر ارشد

امکان دسترسی راحت به گزارشات پرکاربرد مثل گردش چک و گردش مراکز مالی از کلیه فرم ها و فرآیندهای سیستم

برخی گزارشات سیستم

گزارش مرور سود و زیان به تفکیک های گروه کالا، طرف تجاری، ماهانه و ...

گزارش مرور فروش  به تفکیک های مختلف

گزارش صورتحساب مشتری مشتمل بر کلیه عملیات مالی با امکانات مختلف از جمله در نظر گرفتن اسناد مالی دستی مرتبط با تفصیلی مشتری

گزارش مانده طرف های تجاری با امکانات مختلف از جمله نمایش مانده نقدی و تعهدی

گزارش ریز فاکتورهای فروش  و مرجوعی به تفکیک های انبار، کالا، گروه کالا، نوع و ....

گزارش ریز فرآیندهای مکمل مانند سفارش کالا، دستور تحویل و پیش فاکتور و ...

 

  • پرستو کماسی